2010’ların başlarında Aston Martin’in Toyota iQ temelinde geliştirdiği Cygnet isimli şehir otomobiline bir elektromotor takarak EV piyasasına adım atacağı iddia ediliyordu. Bu modelin iptalinin ardından, 2019 yılında üretime hazır Rapide E konsepti görücüye çıktı, ancak o da gün ışığı göremedi. Sadece elektrikli otomobiller satması beklenen bir alt marka da o yıllarda çöpe atıldı. 2025’e gireli 1 aydan fazla oldu ve İngiliz üretici bir elektrikli araç tanıtmakta hâlâ isteksiz.
Son planlara göre, Aston’un ilk elektrikli otomobilinin 2025’te piyasaya sürülmesi gerekiyordu ancak kısa sürede 2026’ya ertelendi. Yeni CEO Adrian Hallmark’tan gelen resmî açıklama ise ilk elektrikli modellerini “2030 yılına kadar” tanıtacakları yönünde. Automotive News’e konuk olan CEO, müşteri kitlelerinin “elektrikli araçlardan nefret ettiğini ve bir V12’ye ya da bir V8’e sahip olmayan araçları istemediklerini” ifade etti.
Fakat, Aston Martin’in fark ettiğine göre insanlar yavaş bir tempoyla da olsa elektrikli araçlarına safhına geçiyor. İlk elektrikli otomobilleri 2030’a kadar tanıtılmayacak olduğu gibi, sıfır emisyonlu ilk modelin tamamen yeni bir model olmasını beklemiyoruz. Bunun sonucunda, mevcut bir modelin tam elektrikli versiyonunu tanıtarak daha güvenilir bir temel oluşturabilirler.
Bazı müşterilerin tam elektrikli araçlara karşı isteksizliğinin en büyük sebeplerinden biri de ağırlık. İçten yanmalı bir motor ortalama 150 kg ağırlığa sahipken, ortalama bir batarya 750 kg civarında oluyor. Hallmark, mühendislerin batarya yüzünden eklenen ağırlığı telafi etmek adına başka yerlerde ağırlık azaltmaya çalışamayacağını söyledi. Tek çözüm, katı hâl bataryalar sayesinde batarya ağırlığını %30 azaltmak.