2024, Audi için korkunç bir yıl oldu. Araç satışları %11.8 düşerek 1.671.218 adete geriledi ve satış rakamlarının Tesla’nın gerisinde düşmesine sebep oldu. Yerli rakipler BMW ve Mercedes de yılı önde tamamladı. Bu durum göz önünde bulundurulduğunda, Audi’nin yapması gereken şeyin fiyat etiketlerini düşürerek daha fazla müşteri çekmek olduğunu düşünebilirsiniz. Fakat, Ingolstadt’lı şirket tam tersini tercih ediyor.
Açıkçası, satış rakamları her şey demek değil. Asıl önemli olan kâr marjınızın ne kadar yüksek olduğu. Audi, sonuç olarak daha az araba satacak olsa bile bir üst lige tırmanmayı ve daha pahalı araçlar satmayı amaçlıyor. Bunu Porsche’nin müşterilerini çalmadan yapmaları lazım, yani amaç Volkswagen’den biraz daha yukarıya taşınmak. Otomobil üreticisinin İngiltere patronu Jose Miguel Aparicio, Auto Express’e verdiği bir röportajda bu cesur planı şöyle açıkladı:
“Premiumluk açısından yukarı doğru bir adım atıyoruz, markanın prestijini, arzu edilirliğini ve algısını arttırıyoruz ve işin niceliğinden çok niteliğiyle ilgileniyoruz.”
Audi Grandsphere Konsepti
Zaten karmaşık olan VW Grubu hiyerarşisindeki yeni konumunu yansıtması için Audi modellerinde “bariz bir fiyat artışı” göreceğimiz kesin. Ingolstadt merkezli marka, insanların Audi’yi daha üst düzey bir marka olarak algılaması için fiyatları artırmaktan daha fazlasının gerektiğinin de farkında: “Bu marka cazibesini ve arzusunu gerçekten yaratmamız gerekiyor.”
Audi, en ucuz otomobilini ve SUV’sini üretimden kaldırmayı planladığını çoktan duyurdu. Ne A1 Sportback ne de Q2 bir sonraki nesillerini görecek ve giriş seviyesi model A3 olacak. Portföyün diğer ucunda, makalemizde yer verdiğimiz Grandsphere konseptinden ipuçları taşıyan A8’in daha lüks bir halefi ile karşılaşabiliriz. Ayrıca, Urbansphere konsepti ile Q7 ve Q8’in üzerinde konumlandırılacak üst düzey bir SUV planlanıyor.
Audi’ye rakip kabul edebileceğimiz Jaguar da lüks dünyasının derinliklerine doğru ilerliyor, ancak hayran kitlesinin bir kısmını elinden kaçıracak bir kararla tamamen elektrikli bir markaya dönüşüyor. Audi 2033 yılına kadar tam elektrikli bir model gamına geçmeyi planlıyordu, ancak piyasadaki durgunluk nedeniyle daha “esnek” kalmak istiyor.