BMW’nin ilk elektrikli M3’ünü 2027 yılında piyasaya süreceği söyleniyor. Yeni nesil M3’ün de tıpkı mevcut otomobil gibi düz altı silindirli motora sahip olacağının doğrulanmasıyla, iki güç ünitesinin birlikte üretileceğini biliyoruz. Daha da iyisi, içten yanmalı M3 mümkün olan son tarihe kadar piyasada kalacak.
BMW M müşteri, marka ve satıştan sorumlu başkan yardımcısı Slyvia Neubauer, Avustralya dergisi CarExpert’e verdiği son röportajda bu bilgiyi paylaştı. “Çoğu segmentte, emisyon cezasına sebep olmayan tam elektrikli M Performance modelleri sunuyoruz. Ancak, hibrit güç ünitelerine bile zar zor ikna ettiğimiz müşterilerin içten yanmalı motordan vazgeçeceğini düşünmüyoruz.”
Fotoğraf: BMW
Elektrikli araçlara olan talep azalırken, içten yanmalı M3’ü piyasada tutmak mantıklı. Zira, her M3 müşterisi, daha fazla performans sunsa bile elektriğe geçmek istemeyecektir. Neubauer, CarExpert’e “Bize güvenebilirsiniz, gelecek için hazırlıklıyız” dedi. “Az önce bahsettiğim tam elektrikli M3’ün içten yanmalı motora sahip bir kardeşi olacağı konusunda da sizi temin edebilirim. Bunlar paralel olarak var olacaklar. Dolayısıyla müşteri talebi ne olursa olsun, düzenlemeler izin verdiği sürece her pazarda tüm ihtiyaçları karşılayabileceğiz.”
BMWBlog’a göre, elektrikli M3 ilk olarak 2027’de mevcut otomobilin doğrudan yerini alacak ve içten yanmalı versiyonun gelmesi 2028 yılını bulacak. Yeni M5 gibi, gelecek M3’ün de hibrit güç ünitesine geçmesi muhtemel, ancak ağırlığın dramatik seviyede artmaması adına hafif hibrit bir kurulum tercih edilebilir.
BMW bu bilgilerin hiçbirini doğrulamadı, ancak emin olduğumuz bir şey varsa o da bir sonraki benzinli M3’ün manuel şanzımana sahip olmayacağı. Bir yönetim kurulu üyesi geçen yıl basına yaptığı açıklamada düz vitesin son günlerini yaşadığını söylemişti. Dolayısıyla bu nesil tamamlandıktan sonra M3 ve M4’te düz vitesin aşamalı olarak kaldırılması muhtemel.