BMW’nin yeni prototipi, bir süper bilgisayara sahip!

BMW’nin ilk Neue Klasse modeli bu yılın sonlarına doğru üretime girecek ve Bavyeralı marka için yeni bir çağın başlangıcını temsil edecek. Hayranlar beygir gücü ve 0-100 km/s süresi gibi performans verileriyle ilgileniyor olsa da BMW mühendisleri daha önemli şeylerle uğraşıyor. Yüksek performanslı bir test aracı olan yeni Vision Driving Experience prototipi, üreticinin “Heart of Joy” (Neşenin Kalbi) adını verdiği merkezî bilgisayar platformu ile işlem gücünü en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyor.

BMW’ye göre, şirket içinde geliştirilen yeni “süper beyin”; güç ünitesi, frenleme, rejenerasyon, şarj ve direksiyon kontrollerini eskisinden 10 kat daha hızlı şekilde toplayarak tek bir beyinde işleyebiliyor. Bu sayede hem güvenlik sistemleri daha hızlı çalışıyor hem de sürücünün hareketleri daha kısa sürede ve daha hassas şekilde işlenebiliyor.





Fotoğraf: BMW

Sürücüler, tutarlı ve pürüzsüz viraj alma yeteneğine sahip olurken “daha fazla hassasiyet ve denge” ile aracın istedikleri yönde ilerlemesini sağlayabilecekler. Bu, resmin tamamına bakarsak, sürüş zevkinden feragat edecekleri ve tüm işi dijitalleştirecekleri anlamına gelebilir.

Otomobillerin fizik kurallarına karşı verdiği mücadele, direksiyon başında hissettiğimiz keyfi yaratır. Aksi takdirde, otomobil üreticilerinin “mükemmellik” peşinde koşmaları yüzünden sürüş zevki ve araçla aranızda kurulan fiziksel bağ da zedelenecektir. Teknoloji ilerledikçe, her otomobil aynı hisleri vermeye başlayadığı için farklı modellerin karakteristik yönleri de kaybolmuş olacak…




BMW VDX Neue Klasse

Fotoğraf: BMW

İşin duygusal kısmını geçersek, BMW’nin yeni bilgisayarının sunduğu işlem gücü sayesinde daha verimli elektrikli araçlar ortaya çıkacak. Şirket, bilgisayarın enerji geri kazanımı da dahil olmak üzere mümkün olan en sürdürülebilir sürüşü sunacağını söylüyor. BMW, Vision Driving Experience test aracındaki rejeneratif frenleme sisteminin verimliliği %25’e kadar artırdığını iddia ediyor. Sürücüler, normal sürüş koşullarının çoğunda geleneksel frenlere ihtiyaç duymayacaklar.

BMW, prototipi bir üretim aracına dönüştürme niyetinde olmadığını da belirtti. Bu, Neue Klasse platformunun olası sınırlarını test etmek için bir test aracı. Yaklaşık 18.000 Nm torka sahip olan bu araç, süper bilgisayarın bu kadar yüksek bir gücü kontrol edip edemeyeceğini görmek için kullanılacak. Eğer her şey bekledikleri şekilde ilerlerse, bu teknoloji Neue Klasse ailesinde de kullanılacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir