Günümüz otomobillerinin sadece birkaç kilometre sonra kırılan motorlara sahip olmaması gerekir. Ancak 2023 model bir Cadillac Escalade, kilometre sayacında sadece 4 mil (6 km) varken feci bir arıza yaşadı. Dave’s Auto Center’ın yeni videosu, bu sorunun nedenini keşfetmeye odaklanıyor.
Sökmeye başlar başlamaz kırık bir biyel kolu parçasının motordan düşmesi, kötü haberlerin ilki niteliğinde. Pistonu çıkarana kadar potansiyel bir sorun görünmüyor olsa da silindirlerden birinde bilek piminin eksikliği göze çarpıyor. Klipsin yerinden fırlayıp zincirleme bir reaksiyona yol açtığını varsaysak bile sorunun başlangıcına inmiş değiliz.
L87 kodlu 6.2 litrelik V8 motor; Escalade, GMC Yukon, Chevrolet Suburban ve GM’nin büyük boy boy pickupları da dahil olmak üzere çeşitli modellere güç veriyor. Dolayısıyla bu kadar az kilometrede böyle bir arızanın yaşanması sıra dışı bir durum. Ancak, General Motors bir süredir L87 ile ilgili sorunlar tecrübe ediyor. Zira geçtiğimiz yıl, Escalade’lerdeki bazı motorların doğru boyutta açılmayan delikleri yüzünden devasa bir garanti programı yayınlanmıştı.
Bundan sadece birkaç hafta önce, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) General Motors’u L87 motoruyla ilgili motor arızaları nedeniyle soruşturacağını duyurdu. Buna 2020-2022 Cadillac Escalade de dahil. Ancak NHTSA belgesinde, arızaların eksik parçalardan değil, arızalı bir bağlantı kolu yatağından kaynaklandığı belirtiliyor.
Soruşturma, 2018-2023 Chevy Silverado 1500 ve GMC Sierra ile 2020-2023 Tahoe, Suburban, Yukon ve Escalade modellerini içeren tahmini 877.710 aracı kapsıyor. Kurumun Kusur Araştırma Ofisi, motor arızalarıyla ilgili 39 şikayet aldığını söyledi. GM’nin üretim bandında başlayan bu sorunu en kısa sürede çözmesini umuyoruz.