BMW, son birkaç yılda tasarım dilinin yaşadığı değişim yüzünden eleştiriliyor olsa da bazı konularda haklarını vermek lazım. Yüksek hacimli motorları yasal olarak mümkün olduğu kadar uzun süre kullanma sözü veren Bavyeralı üretici, birkaç M modelinde manuel şanzıman bile sunuyor. Madalyonun diğer yüzünde ise tam elektrikli bir M3 geliyor, ancak içten yanmalı versiyonun hâlâ uzun bir ömrü var.
BMW M Patronu, Avustralya dergisi Drive’a verdiği bir röportajda ezeli rakipleri AMG’nin yaptığı hatayı tekrarlamayacaklarını söyledi. C63’te olduğu gibi hibrit desteği olan 4 silindirli bir motor kullanmayı reddeden BMW, yeni M3’te 6 silindirli bir motor sunmaya devam edecek. Frank van Meel’e göre, bu kararın en büyük sebebi yarış pistinde tutarlı bir performans sunmak. Yani, şarj bittiğinde güç düşüşü yaşamaktan kaçınıyorlar.
Fotoğraf: BMW
“Elektriğe geçiyor olsak da sıralı altı silindirimizi bir nesil boyunca koruyacağız. Motor küçültme akımına gelince, pist performansını da göz önünde bulundurmanız gerekiyor. İstikrarlı bir güç çıkışı yakalamak istiyorsanız dört silindirli motora güvenmek işleri zorlaştıracaktır.”
İlk M3’ün dört silindirli bir motora sahip olmasından bahsetmek uygunsuz olacaktır. O zamanlar işler çok farklıydı ve Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) yarış serisi için bir homologasyon aracına ihtiyaçları vardı. Daha hafif olan bu güç ünitesi, E30’un yol tutuşunu da artırmıştı. Güncel M3, tahmin edileceği gibi 1986’daki atasından çok daha kilolu. Buna rağmen dört silindirli bir motor tercih etmek, performans rakamlarını aşağı çekecektir. Merak edenler için, ilk nesil M3 yaklaşık 1.200 kg iken otomatik şanzımanlı mevcut M3 xDrive yaklaşık 1.780 kg geliyor.
E30’un ardından gelen E36 ve E46 nesillerinde sıralı altı motorlar kullanıldı ve E90 neslinde bir V8 bulunuyordu. F80 dönemine geldiğimizde, farklı bir motor olsa da günümüzdeki gibi sıralı altı silindirli bir motor tercih edilmişti. G84 kod adını taşıması beklenen gelecek nesil M3, günün şartlarına ayak uydurmak için elektrik desteğine başvurabilir. Yine de, M5’teki gibi bir şarj edilebilir sistem yerine 48 V hafif hibrit bir teknolojinin benimseneceğini tahmin ediyoruz.