Yeni Porsche 718, içten yanmalı motora veda ederek tam elektrikli güç ünitesiyle yola çıkacak. Boxster ve Cayman ikilisi için bir mihenk taşı olan yeni nesil, zorlu çalışmaların sonunda geliştirme sürecinin sonuna yaklaştı. Modeller iki yıldan uzun bir süredir çok sayıda casus çekimine konu oldu ve son zamanlarda batarya tasarımıyla ilgili sorunlar bildirildi.
Nihayetinde, elektrikli 718 yıl sonuna kalmadan pazara damgasını vuracak. Renderımız, son iki yılın casus fotoğraflarına dayanarak 718 Cayman’ın nihai görünümünü hayal etmeye çalışıyor. Cayman’ın 4.4 ila 4.5 metre uzunluğunda olması beklenirken, nispeten ortadan motorlu coupe düzenini de koruyor.
4
Test araçlarından gördüğümüz kadarıyla, farlar daha ince olacak ve markanın diğer elektrikil modellerindeki gibi dört parçalı bir ışık imzası taşıyacak. Ön tamponda üç adet sahte hava girişi yer alacak ve ortadaki hava girişinde sürüş asistanları için sensörler bulunacak.
Cayman’in yan taraflarında, içten yanmalı modellerden daha küçük olsa da bazı hava girişleri (bataryayı soğutmak için işlevsel) bulunabilir. Arka kısımda, artık her modelde gördüğümüz bir LED şerite yer verilecek ve şarj soketi için bir kapakçık bulunacak.

Fotoğraf: KGP Photography
Porsche 718 Cayman EV Casus Fotoğrafları
718 ailesi, özellikle kabin tasarımı konusunda çağ atlayacak. Önceki neslin en eleştirilen kısmı olan iç mekan, malzeme kalitesinde bariz bir artış ile modern Porsche modellerine yaklaşacak. Tamamen dijital bir gösterge paneli ve büyük bir merkezi ekran ile çok modern bir kokpite sahip olacak.
Teknik açıdan bakıldığında, yeni elektrikli Porsche 718, Audi ile birlikte geliştirilen PPE (Premium Platform Electric) platformunda yükselecek. Aracın hem arkadan itişli hem de -718 ailesinde ilk kez- dört tekerlekten çekişli versiyonlarının sunulması ve ön aksa ikinci bir elektromotor yerleştirilmesi bekleniyor.

Porsche Boxster EV Casus Fotoğraflar
Elektrikli 718’in güç çıkışı, mevcut GT4 RS’teki 500 bg’den daha yüksek olabilir. Genel olarak 300-400 bg arası güçlere işaret edilse de 1.000 bg’den daha güçlü olan bir versiyona dair söylentiler de mevcut. Batarya paketine gelince, 718’in karakteristik çevikliğini korumak için yeni Macan’daki 95 kWh’dan daha hafif bir batarya kullanılması bekleniyor. Bataryanın, düşük bir ağırlık merkezi sağlamak ve ortadan motorlu bir otomobilin sürüş hissini taklit etmek için yolcu bölmesinin arkasında yerleştirileceğini belirtelim.
Elektrikli otomobillerde hayatî değeri olan çok hızlı şarj teknolojisi için 900 Voltluk bir mimari kullanacak olan yeni 718, sadece birkaç dakikalık şarj ile kısa yolculuklara yetecek menzil kazanması için 340 kW’a kadar hızlı şarj destekleyebilir.