Emisyon düzenlemeleri, V12’nin sonunu getiriyor

Aston Martin Ürün Stratejisi Direktörü Alex Long, geçtiğimiz yıl müşterilerinin gerçekte ne istediğine dair basit bir gerçeği dile getirdi: daha büyük motorlar. Güç üniteleri ne kadar büyük olursa, sürücü ile otomobil arasında o kadar “gerçek bir duygusal bağ” yaratır. Ancak otomotiv endüstrisinin bu “dinozorları” için zaman tükeniyor. Vanquish yeni bir V12’ye sahip olsa da, acı gerçek şu ki çift turbolu 5.2 litrelik motor 2030 yılında aramızdan ayrılmak zorunda kalacak.

Aston Martin CEO’su Adrian Hallmark, Drive dergisine verdiği demeçte, efsanevi V12’nin 2028’in sonlarında üretimden kalkacağını söyledi. Gaydon merkezli süper otomobil üreticisi, emisyon düzenlemelerini karşılamak için amiral gemisi içten yanmalı motorunu aktif olarak değiştiriyor olsa da, son kaçınılmaz… Aston Martin’in 12 silindirliyi kurtarmak için yapabileceği fazla bir şey yok.



Aston Martin Vanquish

Fotoğraf: Aston Martin

İngiliz üretici, dünyanın bazı bölgelerinde sınırlı üretim modeller için istisnalar elde ederek bir miktar esneklik sunuyor. Yine de, önümüzdeki yıllarda düzenlemeler aynı kalırsa, Aston Martin muhtemelen son V12 otomobilini bundan sadece 5 yıl sonra satacak. Bu arada, müşterilerin yeni Vanquish’e ve onun 830 beygirlik devasa kalbine ilgi duyduğunu söylemek nokta atışı olur. Daha sert emisyon düzenlemeleri olmasaydı mühendislerin ne kadar daha fazla güç elde edebileceklerini bir düşünün…

Ne yazık ki, V12’nin nesli tükenmek üzere. Ferrari, 12Cilindri ve Purosangue’de atmosferik 6.5 litrelik bir motor sunarken, Lamborghini de Revuelto’nun kaputu altında tam 12 silindire yer veriyor. Eğer bir Mercedes S-Serisi müşterisiyseniz, Maybach versiyonuna geçmeniz hâlinde çift turbolu 6.0 V12 motora sahip olabilirsiniz. AMG imzalı bu ünite, farklı bir konfigürasyonla Pagani Utopia’nın kaputu altında da bulunabilir.

BMW yıllardır V12 motorlu bir 7 Serisi sunmuyor olsa da aynı motorun iyileştirilmiş bir versiyonu Rolls-Royce’un Ghost, Cullinan ve Phantom modellerine güç veriyor. Niş otomobil üreticisi Gordon Murray Automotive de adının anılmasını hak ediyor, ancak Cosworth imzalı 4.0 litrelik atmosferik motordan güç alan T.33 ve T.50 modelleri çoktan tükendi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir