Ferrari’nin sipariş defteri 2027 yılına kadar doldu

Dünyanın her köşesinde farklı bir karışıklık yaşanıyor olsa da varlıklı kesimin pahalı oyuncaklara olan merakında en ufak bir düşüş bile yok. Aksine Ferrari, 2024 yılında rekor satış yakaladı ve önümüzdeki 2 yılı kapsayacak kadar fazla sipariş toplamayı başardı. 2026’nın sonuna kadar bütün üretim planını dolduran İtalyan üretici, yeni siparişler için teslimatların 2027 yılına kadar sarkacağını söylüyor.

Maranello merkezli şirket, talebin asıl kaynağının 812 Superfast’in yerini alan 12Cilindri olduğunu açıkladı. Geçtiğimiz aylarda tanıtılan V12 motorlu İtalyan güzeli, coupe ve metal tavanlı cabrio versiyonlarıyla sunuluyor. FCA’nın 2016 yılında ayrı bir birim haline getirdiği ve bu nedenle Stellantis’in bir parçası olmayan Ferrari, yılın kalanında 6 model tanıtmayı planlıyor. Bu plana dahil olan markanın ilk tam elektrikli modeli ise 9 Ekim’de tanıtılacak.





Fotoğraf: Ferrari

Ferrari, gördüğü ilgi konusunda yalnız değil. Ezeli rakibi Lamborghini de amiral gemisi modeli Revuelto’nun 2026 sonuna kadar tükendiğini açıklamıştı. Urus için alınan siparişler de beklentinin çok üstünde olduğu için Sant’Agata Bolognese’deki çalışanlar 2025 yılı boyunca epey yoğun bir mesai geçirecek. İşin ilginç kısmı, popüler SUV’nin bir şarj edilebilir hibrite dönüşmesinin, satış rakamlarını olumsuz etkilemesi bekleniyordu. 

Ferrari F80 gibi McLaren’in yeni hiper otomobili W1 de resmî olarak tanıtıldığında çoktan tükenmişti. Kutsal Üçlü’yü oluşturan 3. marka olan Porsche’nin Mission X konseptini üretime taşıması hâlinde, elektrikli güç ünitesinin bazı varlıklı müşterilerin ilgisini kaçırmasından endişe ediyoruz. Rimac CEO’su Mate Rimac, geçen yıl yaptığı açıklamada varlıklı müşterilerin elektrikli hiper otomobillerden uzak durduğunu, bu nedenle Nevera’yı satmakta zorlandıklarını söylemişti.

Müşteriler elektrikli araçlara karşı isteksiz olsa da, hibritler üst liglerde üstünlük kurmaya başladı. Ferrari’nin 2024 yılında sattığı araçların %51’i hibrit güç ünitesine sahipti ve bunun sadece iki model ile (296 ve SF90) sağlanması büyük bir başarı. Şirket, 2030 yılına kadar hibrit ve elektrikli otomobillerin toplam satışların %80’ini oluşturacağını öngörüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir