İkinci Dünya Savaşı sonrası dönemde İtalya için büyük önemi olan Lancia Fulvia’nın adını bile duymamış olabilirsiniz. 1963’ten 1976’ya kadar üretilen ve Alfa Romeo Giulia’ya rakip olan Fulvia, 2003’te modern bir prototipe can vermiş olsa da bir üretim versiyonuna dönüşmedi. Yüksek üretim maliyetleri ve şirketin ticari başarısındaki dengesizlik, bu modelin dönüşünü baltalamıştı.
Ancak tarih bize geçmişin her zaman geri dönmeye hazır olduğunu hatırlatıyor. Avrupa Patent Ofisi’ne yapılan bir başvuruya göre, Stellantis “Fulvia” ismini tescil ettirmiş bulunuyor. Basit bir tescilden yeni bir otomobilin doğabileceğini söylemek abartı olabilir. Sonuçta, bir marka için özel önemi olan isimlerin başkaları tarafından kullanılmasını önlemek amacıyla koruma altına alındığını sık sık görüyoruz.
Lancia Fulvia Coupé Konsepti (2003)
Bununla birlikte, Lancia’nın şimdiye kadar açıkladıkları yeni Delta’nın tanıtılacağı 2029 yılına kadar sınırlı. Markanın gelecek planını bilmediğimize göre, Fulvia’nın dönüp dönmeyeceği hakkında kesin konuşamayız. Stellantis’in Fulvia adını almış olması, 2026 için planlanan yeni Gamma’nın altında konumlandırılacak kompakt bir sedana işaret edebilir. Ya da biraz imkansız görünmesine rağmen küçük bir spor coupe için alınmış olabilir.
Madalyonun diğer yüzüne bakarsak, Alfa Romeo 33 Stradale gibi bir süper otomobil planlanıyor olabilir. 2 milyon €’dan başlayan fiyatıyla sadece 33 örneği planlanan coupe, Alfa Romeo’nun DNA’sını ve tarihini kutlamak için yaratılan ve çok sınırlı sayıda müşteriye hizmet eden bir şaheser.

Benzer bir stratejinin Fulvia ismiyle takip edileceğini söylemek akıl tutulması gibi görünebilir, sonuçta şuan sadece tahmin yürütüyoruz. Ancak, böyle bir model markanın üzerindeki olumsuz algıyı kırmak için harika bir fırsat olabilir. Özellikle de yıllarca sadece İtalya sınırları içinde kaldıktan sonra yeni Ypsilon ile Avrupa’ya dönen Lancia gibi bir marka için…