Zengin ve dışa dönük insanları cezbetmek istiyorsanız, özel bir şeyler sunmanız gerekir. Popüler modifiye atölyesi Novitec bu işin kitabını yazan sayılı isimden biri olarak uzun zamandır Lamborghini, Rolls-Royce ve Ferrari müşterilerine hizmet ediyor. Bir kez daha çıtayı arşa çıkaran Novitec, bu sefer Ferrari 296 GTS’i elden geçiriyor.
N-Largo ailesinde yer alan bu gövde kiti, anlaşılacağı üzere bir widebody (geniş gövde) kiti. Üstü açık İtalyan şaheserini daha hırçın bir görünüme kavuşturan Novitec, arka çamurluklardaki ekelntiler ile aracın genişliğini tam 12 cm artırmayı başarmış. Bu karbon fiber parçalar, 1980’lerde geniş gövdeli Porsche’leriyle ünlenen kült tasarımcı Vittorio Strosek’in eseri.
Fotoğraf: Novitec
Novitec Ferrari 296 GTS Widebody

Fotoğraf: Novitec
Novitec Ferrari 296 GTS Widebody
Novitec’in söylediğine göre, 296 GTS N-largo arka aksta 2.08 metre genişliğe sahip. Dar yollarda ve otoparklarda sorun yaşamaya hazır olan 296 GTS, ön taraftaki oluklu kanatları ile 3 cm genişlik yakalamış. Ayrıca ön tamponun altında yeni bir lip bulunuyor…
Gövde kitinin diğer bileşenleri arasında entegre hava kanallarına sahip bir bagaj kapağı, yeni yan etekler ve bir arka difüzör bulunuyor. Ayrıca, ducktail tipi bir spoiler ile büyükçe bir arka kanat arasında seçim yapabiliyorsunuz. Modifiye ekibi, rüzgar tünelinde geçirdikleri yüzlerce saatin ardından aerodinamik özelliklerin de iyileştirildiğini vadediyor.

12
Tabii ki Novitec, genişlettiği bu çamurlukların içini doldurmak için oldukça kalın tekerlere başvuruyor. Vossen dövme jantlar önde 21 inç ve arkada 22 inç çapındalar. 72 farklı renk seçeneğiyle sunulan jantları sarma görevi ise önde 255/30 ZR21 ve arkada 335/25 ZR22 lastiklere verilmiş.
“Standart amortisörlere göre ayarlanmış spor yaylar” 296 GTS’yi yere 35 mm yaklaştırıyor. Ön kaldırma sistemi ile araç içinden tek bir düğmeye basarak yüksekliği 40 mm artırabileceğinizi de belirtelim.
Ferrari 296 standart hâlinde bile aşırı güçlü olsa da Novitec ekibi bir şeyleri kurcalamadan edememiş. 3.0 litrelik çift turbolu V6’nın hava beslemesini iyileştiren modifiye atölyesi, 100 hücreli metal katalitik konvertörler ve yeni bir egzoz sistemi sayesinde 38 bg güç artışı yakalamış. Sonuç olarak, 6 silindir motor tam 701 bg üretiyor ve hibrit sistemin toplam gücü 868 bg’ye yükseliyor.