Yeni Opel Grandland PHEV, 1.6 turbo dört silindirli motorunu ön aksa bağlanmış bir elektromotor ile birleştiriyor. 150 bg üreten içten yanmalı ünite ve 125 bg’lik elektrik ünitesi, toplamda 195 bg güç ve 350 Nm tork sağlıyor. Bu motoru beslemek adına 17.9 kWh bataryadan güç alan PHEV SUV, sınıfının en uzun menzillerinden birini vadediyor.
Bu vaati gerçeğe taşımaya karar veren Alman mühendisler, simülasyon verilerinden tatmin olmadıkları için gerçek hayatta bir test gerçekleştirerek GS donanımlı yeni Grandland’ın yeteneklerini test etti. Sonuç, dolu batarya ve tam depo ile 1.100 km’nin üstünde yol alınabileceğini gösterdi.
5
Opel
Araç, Ocak 2025’te dış hava sıcaklığının 11°C olduğu bir sabah yola çıktı. 19 inç jantlar ve kışlık lastikler ile test edilen Grandland, Rüsselsheim ve Frankfurt arasındaki Rhine-Main bölgesinden Rhine-Neckar bölgesine ve geri dönüşe kadar klasik bir banliyö rotasını takip etti.
Bu sayede rota üzerinde farklı sürüş senaryolarına yer verildi: akan trafiğin olduğu otoyol şeritleri, trafiğin yoğun olduğu saatlerde dur-kalk, köy yolları ve trafik ışıklarında duran şehir trafiği. Amaç, otomobilin performansını gerçek yaşam koşulları altında değerlendirmekti. Testin sonunda yeni Opel Grandland PHEV, 380 km’si tamamen elektrikli modda olmak üzere toplam 1.115 km yol kat etti ve ortalama 80 km/s hızda 4.6 l/100 km benzin tüketti.
Elektrik modunda 21,9 ila 23,4 kWh/100 km ve şarj edilmiş bir batarya ile 0,8 ila 0,9 l/100 km arasında karma tüketim öngören WLTP verilerinin aşıldığını belirtmeden geçmeyelim. Ayrıca, boş batarya ile tahminî tüketimin 6,8 ila 7 l/100 km arasında olması lazım. Bu durumda göre, toplam menzil 897 km olmalı ve yalnızca 87 km’si elektrikli modunda katedilmeliydi. Kısacası, sürüş sırasında bataryanın kendini sürekli şarj ettiğini söyleyebiliriz.