Yeni Rezvani RR1, “günümüzün performansıyla geçmişe bir övgü” sloganıyla 992 nesli Porsche 911 temelinde yükselen bir modifiye paketi olarak özetlenebilir. 1970’lerin yarış araçlarından esinlenen bu model, kendine has gövde panellerine, daha fazla güce ve 50 adetlik sınırlı üretime sahip.
Dış tasarımdan başlarsak, geçmişin motor sporları ikonlarına bir övgü resmedildiğini görüyoruz. Keskin gövde hatları, aerodinamik performans düşünülerek tasarlanmış ve uzun kaputu ile gerçek bir 911 olduğu vurgulanmış. Gövdenin tamamı hafiflik ve sertlik sağlamak için mümkün olan her yerde karbon fiberden imal edilen parçalarla değiştirilmiş fakat kapılar güvenlik amacıyla alüminyumdan üretilmiş. Önde 20 ve arkada 21 inçlik “Turbo fan” tarzı jantlar geçmişin otomobilleri düşünülerek tasarlanmış.
13
Rezvani
İnce deri, Alcantara ve karbon fiber detayların bir araya gelerek geçmişi anımsatan bir ambiyans yarattığı, ancak konfor ve teknolojiyi gözden kaçırmayan kabin de aynı felsefeyi takip ediyor.
Güzel göründüğü kadar performanslı da olması gereken RR1, her ikisi de turboşarjlı ve Porsche üretimi olan düz 6 veya boxer 6 motorlar ile sunuluyor. Carrera S’ten türetilen baz model, 600 bg güç üreten 3.0 litrelik bir motora sahip. RR1 600 olarak isimlendirilen bu versiyon, 6 ileri manuel şanzıman veya PDK ile tercih edilebiliyor olsa da yalnızca arkadan itişli olarak sunuluyor. 0’dan 100 km/s hıza ulaşması ise 3.1 saniye sürüyor.
Ailenin güçlü üyesi RR1 750’nin kaputu altında ise 911 Turbo S’in 3.8 litrelik motorunun iyileştirilmiş bir versiyonu yer alıyor. Pist kullanımında 750 bg sunan boxer motor, yol kullanımında 715 bg üretebiliyor. Yalnızca dört tekerden çekiş ile sunulan bu versiyonda 6 ileri manuel şanzıman tercih edilemediği için her örnek PDK ile geliyor. 0’dan 100 km/s’ye hızlanması ise yaklaşık 2 saniye sürüyor.

Fotoğraf: Rezvani
Şasiye geçecek olursak, sürüş kabiliyetini artırmak için şasi üzerinde sayısız değişiklik yapıldığı ve süspansiyon kurulumunun değiştirildiği belirtilmiş. Müşteriler yol sürüşü için daha yumuşak ayarlar veya daha sert pist ayarları arasında kolayca seçim yapabileceği gibi, Ohlins Motorsport TTX-Pro süspansiyon kiti de opsiyonel olarak sunuluyor.
Paketi Brembo frenler, 4 veya 6 noktalı yarış kemerleri ve çelik takla kafesi opsiyonu tamamlıyor. Ağırlığı daha da azaltmak isteyenler için hafif polikarbonat cam opsiyonu da unutulmamış.
Sadece 50 adet üretilecek olan RR1, Amerika pazarında 195.000 $’dan (7 milyon ₺) başlayan bir fiyat etiketiyle satışa sunuldu. 550 $’lık (20 bin ₺) ahşap vites topuzundan 12.500 $’lık (450 bin ₺) merkez kilitli jantlara uzanan opsiyonlar, satış fiyatını dramatik şekilde yükseltebilir.