Renault, ikonik ticari modellerini geleceğe taşıyor!

Birçok otomobil üreticisi gibi Renault da uzun yıllardır kullanmadığı isimlerin tozunu almaya başladı. Bu plan kapsamında, ilk olarak R5 geri döndü ve R4’ün dönüşüne sinyal yaktı. Ayrıca, ikonik şehir otomobili Twingo da 2026 yılında elektrik gücüyle geri dönüyor. Ticari tarafa da el atan Fransız üretici, “Estafette” ve “Goelette” isimlerini hayata döndürüyor. Yıllardır segmentinin gözdesi olan Trafic ise yeni kardeşlerine katılmak için elektrikli güç ünitesine kavuşuyor.

Estafette ismi 1950’lerin sonlarından 1980’lerin ortalarına kadar satılan bir dizi minibüsü anımsatıyor, ancak yeni model fütüristik bir tasarım benimsiyor. Geçtiğimiz Eylül ayında Hannover’de düzenlenen IAA Ulaşım Fuarı’nda sergilenen konsepti örnek alan yeni minibüs, yükleme alanına kolay erişim sağlamak adına sürgülü bir yan kapı ve panjurlu bir arka kapı ile tasarlanmış.





Fotoğraf: Renault

Renault Estafette E-Tech Electric




Renault Estafette E-Tech Electric

Fotoğraf: Renault

Renault Estafette E-Tech Electric

Renault’nun yeni minibüsü 5.27 metre uzunluğunda, 1.92 metre genişliğinde ve 2.60 metre yüksekliğinde. “Boyunuz 1.9 metre olsa bile” kargo alanı ile kokpit arasında hareket etmekte sorun yaşamayacağınızın altını çizen Renault, şık minibüsünde ferah bir kabin sunmak adına büyük bir ön cam ve geniş yan camlara yer vermiş.

Goelette ismi de neredeyse Estafette kadar eski günlerden geliyor. Renault yeni modelini üç çeşitte (şasi kabin, kapalı kasa ve damper) satmayı planlıyor, ancak arka bölüm iş ihtiyaçlarına bağlı olarak çeşitli şekillerde özelleştirilebiliyor. Kısacası tam bir “görev adamı”.




Renault Goelette E-Tech Electric

Fotoğraf: Renault

Renault Goelette E-Tech Electric




Renault Goelette E-Tech Electric

Fotoğraf: Renault

Renault Goelette E-Tech Electric

Renault Trafic 1980’lerden beri piyasada ve diğer ikisinden farklı olarak hiçbir zaman üretimden kaldırılmadı. Estafette ve Goelette ile birlikte yeni bir tasarım diline mensup olan bu model, minibüsleri “daha az sıkıcı hâle getirmek için” yüksek teknolojili bir görünüm benimsiyor.

İç mekanı mümkün olduğunca geniş tutmak için kamyonetlerin kutu gibi olması gerektiğinden, aerodinamik açıdan büyük dezavantajlar bulunuyor. Ancak Renault, yeni Trafic’i dahilî deflektörlere sahip kalın bir üst arka spoiler ile tasarlamış. Yenilenen model, asimetrik menteşeli kapılara ve basit darbelerden korunmasını sağlayacak grenli siyah alt gövdeye sahip.

Renault bu araçları tam elektrikli güç ünitesi ile satmayı planladığından her üçü de “E-Tech” takısını taşıyor. Yeni Estafette, Goelette ve Trafic Fransa’daki Sandouville fabrikasında monte edilecek ve 2026 yılında pazara sunulacak.

Bu üçlü, geçen yıl Renault tarafından Volvo ve Fransız lojistik firması CMA CGM Group ile işbirliği içinde kurulan Flexis tarafından geliştirildi. Renault ve Volvo’nun her biri önümüzdeki birkaç yıl içinde Flexis’e 300 milyon € yatırım yaparken, CMA CGM Group 120 milyon € harcayacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir