Toyota, eğlenceli modeller üretmeye “uzun yıllar boyunca” devam edecek

Kim derdi ki onlarca otomobil üreticisi arasından sıyrılıp içten yanmalı motorları kurtaracak olan marka Toyota olsun. GR Yaris, GR Corolla, GR 86 ve GR Supra’nın ötesinde, bazı ikonik modeller Gazoo Racing bünyesinde geri dönecek. Baş Teknoloji Sorumlusu Hiroki Nakajima, geçtiğimiz Kasım ayında yeni nesil Celica’yı doğruladı bile. Toyota’nın “Grip” anime serisinin bir bölümünde adı geçtiği için yepyeni bir MR2 bile tanıtılabilir. Bütün bunlar yetmezmiş gibi, şirketin Avustralya biriminden bir yönetici “eğlenceli otomobillerin hiçbir yere gitmeyeceğini” söylüyor.

Carsales dergisine konuşan Toyota Avustralya Satış ve Pazarlama Sorumlu Başkan Yardımcısı, “içten yanmalı motorun ve manuel şanzımanın çok uzun bir süre daha var olacağı” sözünü verdi. Sean Hanley, elektrifikasyonun pençelerinden sıyrılarak petrolhead’leri mutlu etmeye devam edeceklerini söylüyor.





Toyota, Gazoo Racing’i “her otomobil tutkunu ve performans meraklısı için bir durak noktası” hâline getirmek istiyor. GR, işleri renklendirmek için içten yanmalı motorun ömrünü uzatacak sentetik yakıtlara yatırım yapmaya ve prototip araçlarını test etmeye devam ediyor. Fakat, çift elektromotorlu ve dört tekerlekten çekişli FT-Se konseptinden doğacak elektrikli spor otomobiller de planlar arasında.

Hanley, röportaj sırasında geçen ay Tokyo Otomobil Fuarında gördüğümüz Yaris M konseptinden de bahsetti. GR Yaris’in 1.6 litrelik üç silindirli motoru yerine ortaya yerleştirilmiş 2.0 litrelik bir motordan güç alan konsept, yeni MR2’nin ipuçlarını veriyor olabilir.

“G20E” isimli güç ünitesi, enlemesine ve boylamasına monte edilebildiği için sayısız modelde kullanılabilir. En güçlü versiyonunda 400 bg üstü güç ve 500 Nm tork üreteceği belirtilen dört silindirli, yarış araçlarına da güç verecek.




Toyota GR Yaris M Konsept

Fotoğraf: Toyota

Toyota GR Yaris M Konsept

Japon otomobil üreticisi, Supra ismini kullanımdan kaldırmak istemiyor. Mevcut nesilin üretimi noktalandığı zaman BMW yerine yeni bir ortak bulacağı söylenen Toyota, Mazda ile bir araya gelerek 6. nesil Supra’yı ve yeni bir Mazda RX modelini pazara kazandırabilir. Fakat, bunlar oldukça abartılı iddialar olduğu için inanmak size kalmış.

Toyota, resmî ismini henüz bilmediğimiz LFR modeline güç vermesi için 4.0 litrelik bir V8 motor daha geliştiriyor. Lexus logosuyla satışa sunulacağı söylenen LFR, bir GT3 yarış aracı olarak da Toyota takımında yarışacak. Bu makalede bahsettiğimiz diğer modellerin aksine, LFR’ın bu yılın sonlarında tanıtılması bekleniyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir