Unuttuğumuz Konseptler: Lancia Fulvia Coupe (2003)

Uzun süredir İtalya pazarında sıkışıp kalan Lancia, Stellantis sayesinde Avrupa’ya açılmaya uğraşıyor. Yıllardır yalnızca Ypsilon modelinin üretimine devam eden marka, Opel Corsa ve Peugeot 208’e lüks bir alternatif olan yeni Ypsilon ile harika bir ilk izlenim bıraktı. Marka kimliğini kapsamlı şekilde yenileyen İtalyan üretici, artık yeni modeller sunmaya hazırlanıyor.

2026 yılında “Gamma” modelinin geri döneceğini açıklayan Lancia, sonraki yıllarda ise “Delta” ismini canlandıracak. Kendisi hakkında henüz hiçbir şey bilmediğimiz ve bir çeşit crossover olmasını beklediğimiz Delta’yı da saydığımıza göre, aklımızda tek bir isim kalıyor: Fulvia…





Lancia Fulvia Coupé Konsepti (2003)

70’lerde oldukça popüler olan ve Pietro Castagnero’nun kaleminden çıkan orijinal Fulvia, 1972 Dünya Şampiyonası gibi ralli sahnesindeki başarılarıyla da hatırlanabilir. 1969’da Fiat bünyesine geçmesi ile birlikte tüm cazibesini yitiren Lancia, kendini onlarca yıl sürecek bir buhranın içinde buldu.

1998’de retro tasarımlı otomobiller moda oldu ve birçok üretici ikonik isimlerini yeniden kullanmaya başladı. Volkswagen Beetle, Mini, Ford Thunderbird ve Ford Mustang gibi modeller de bu trende ayak uydurdu. Flavio Manzoni’nin liderliğindeki “Centro Stile Lancia” (Lancia Tasarım Merkezi) bunu biz de yapabiliriz diye düşündü ve Frankfurt’ta düzenlenen IAA 2003 için güzel bir konsept tasarladı.




Lancia Fulvia Coupé Konsepti (2003)

Lancia Fulvia Coupé Konsepti (2003)




Lancia Fulvia Coupé Konsepti (2003)

Lancia Fulvia Coupé Konsepti (2003)

Önceki yıl tanıtılan abartılı Lancia Thesis sansasyon yaratmıştı, şimdi de Neo-Fulvia tüm izleyenlerin başını döndürüyordu. Alüminyum gövdesi ve ahşap döşenmiş kabini, o zamanlar 40. yaşı için gün sayan Fulvia Coupe’nin ikonik tasarımını modern çağa taşımıştı.

Fiat’ın büyük ölçekli üretim felsefesi, bu coupe’nin de kaputu altından selam veriyordu. Önden çekişli coupe 140 bg gücünde 1.8 litrelik benzinli motora sahipti. Konseptin 0’dan 100 km/s hıza ulaşması 8.6 saniye sürüyordu ve azami 213 km/s’e kadar hızlanabiliyordu. Araçtaki tek elektronik sistem, o yıllarda yavaş yavaş zorunlu hâle gelen ABS’ydi.




Lancia Fulvia Coupé Konsepti (2003)

Lancia Fulvia Coupé Konsepti (2003)

Hayranların olumlu tepkilerine rağmen, Lancia konseptin fişini çekti ve altın tepside sunulan bir fırsatı kendi elleriyle tepti. O dönemler Lancia’nın yönetiminde olan ve günümüzde Renault Grup CEO’luğunu üstlenen Luca de Meo bile geriye dönüp baktığında Fulvia’nın en büyük “profesyonel hayallerinden” biri olduğunu itiraf etti. Tarihin cilvesine bakın ki Meo, Renault’daki görevi süresince elektrikli 4 ve 5’in yanı sıra retro tasarımlı Twingo’yu hayata döndürmek için çalışıyor.

Yine de geçmişe dönüp rasyonellik gözlüklerimizi taktığımızda, bu aracı üretmenin bir noktada “delilik” olduğunu kabul etmeliyiz. Pahalı alüminyum gövde kesinlikle seri üretime geçemezdi ki Fiat Grubu’nun finansal özgürlüğü de 2003 yılında oldukça kısıtlıydı. Bununla birlikte, konsept, Fiat Barchetta’yı yani ilk Punto’yu temel dayanıyordu ve bu da vadettiği lüks algıya uygun değildi.

Ancak garip bir şekilde, 2005 yılında konsepte uyabilecek yeni bir Fiat Punto ortaya çıktı. O dönem Fiat’ın aklından neler geçtiğini bilemiyor olsak da, Fulvia’dan sadece 6 ay sonra tanıtılan başka bir retro çalışma oldukça başarılı sonuçlar doğurdu. 2004’te sergilenen Trepiuno, yeni Fiat 500’ü ortaya çıkardı ve satış rakamlarını kurtardı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir