Volkswagen, rakiplerinin gerisine düştüğünü kabul ediyor

Volkswagen, Dieselgate skandalından beri kan kaybetmeye devam ediyor. Elektrikli otomobillerin ve Çin rekabetinin yükselişine hazırlıksız yakalanan Alman üretici, aradığı kanı bir türlü bulamıyordu. VW “arayı kapatması” gerektiğini kabul ediyor ve önümüzdeki yıllarda kendini toparlamak için yepyeni bir plan hazırlıyor: “Hızlan, Saldır ve Başar.”

VW, 2027 yılına kadar ikisi tam elektrikli olmak üzere 9 yeni otomobil piyasaya sürmeyi planlıyor: ID.2 2026’da, dün ilk teaser’ı yayınlanan ID.1 ise 2027’de piyasaya çıkacak. Uygun fiyatlı elektrikli çiftin öncesinde ise ikinci nesil T-Roc piyasaya sürülecek. VW, kompakt crossover’ı içten yanmalı motorlara sahip son yeni otomobili olarak lanse ediyor. Geçen yıl Avrupa’da neredeyse Golf kadar popüler olduğu düşünüldüğünde, T-Roc epey güçlü bir koz.





Bu hafta Wolfsburg fabrikasındaki çalışanlarla bir araya gelen CEO Thomas Schäfer, tesisin hâlâ parlak bir geleceği olduğuna dair güvence verdi. Golf’ün üretiminin 2027’de şok edici bir şekilde Meksika’ya taşınacağı düşünüldüğünde biraz gülünç bir açıklama. Tam elektrikli Golf ise Wolfsburg’da yeni Ölçeklenebilir Sistem Platformu (SSP) üzerine inşa edilecek. Rivian ile birlikte geliştirilen 9. nesil model, içten yanmalı motorlardan kurtulacak ve yalnızca elektrikli olacak.

Ancak, e-Golf’ün (ID.Golf olarak isimlendirilebilir) geri dönüşü 2030 yılına doğru gerçekleşecek. VW, elektrikli bir T-Roc planladığını da doğruladı, ancak bu model için hâlâ çok erken. Bu yeni elektrikli araçlar piyasaya çıktığında rekabetin daha da güçleneceği konusunda hepimiz hemfikiriz. Burada sadece Çin’den gelecek rakiplerden değil, aynı zamanda Avrupalı rakiplerden de bahsediyoruz.




Renault Twingo E-Tech Electric (2026): Dış Mekan

Fotoğraf: Renault

Renault Twingo E-Tech Electric




Renault 5 E-Tech Elektrik

Renault 5 E-Tech Elektrik

Örneğin, Renault elektrikli otomobil çalışmalarını yoğunlaştırırken, VW 2027 yılına kadar piyasaya sürmeyeceği bir EV’nin tanıtımını yapıyor. Yeni Twingo, 2026’da satışa sunulduğunda ID.1’den yaklaşık bir yıl önce pazara girecek ve aynı fiyat bandındaki müşterileri kapmış olacak. Yeni Renault 5 de çoktan satışa sunuldu fakat rakibi olan ID.2 ile tanışmamıza yaklaşık 1 yıl daha var. Fransız otomobil üreticisi ayrıca Renault 4 ismini taşıyan uygun fiyatlı bir elektrikli crossover daha planlıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir