Volkswagen’in elektrikli otomobil satışları 2024 yılında %2.7 oranında düşerken Audi’nin düşüşü daha da sert oldu ve teslimatla %7.8 kadar azaldı. VW Grubu’nun sıfır emisyonlu modellerine olan talep %3.4 oranında azalarak tam elektrikli bir model gamına geçişin sancılı bir süreç olacağını kanıtladı. Yeni bir rapor, iki markanın da mevcut içten yanmalı modellerini elde tutacağını söylüyor. Kısacası, içten yanmalı motorun ömrü bir tık daha uzuyor.
Alman ekonomi gazetesi Handelsblatt’ın içeriden aktardığı bilgilere göre, VW ve Audi Avrupa’daki elektrifikasyon planlarını erteleme niyetinde. Wolfsburg merkezli otomobil üreticisi, 2033 yılına kadar Avrupa pazarında tam elektrikli hâle gelmeyi planlamıştı, ancak görünüşe göre bu hedefi yakalayamayacaklar. Ingolstadt’lı premium markanın hedefi ise, 2033 yılında dünya çapında tam elektrikli olmaktı.
CEO Gernot Döllner tarafından yapılan bir açıklamaya göre Audi “esnek” kalmak istiyor. VW teknik geliştirme başkanı Kai Grünitz, mevcut Golf’ün 2030’lu yılların ortasına kadar hayatta tutulmasını hedefliyor. 2030’a kalmadan tam elektrikli Golf Mk9 ile tanışacak olsak da 8. ve 9. nesiller bir süreliğine yan yana üretilecek.
Handelsblatt, içten yanmalı modellere daha fazla yatırım yapılmasına ilişkin kararın Mart ayı başında resmîleşebileceğini söylüyor. VW ve Audi’nin içten yanmalı motorlara sadık kalma kararı, Skoda ve Cupra gibi diğer VW Grubu markalarını da etkileyecektir. Ancak, Avrupa Birliği otomobil üreticilerini 2035 yılından itibaren sadece elektrikli araç satmaya zorladığı için bu esneklik uzun sürmeyecek.

Porsche Taycan Sport Turismo (2024)
Bir başka VW Grubu markası olan Porsche, elektrikli araçlara yönelik zayıf talebi göz önünde bulundurarak stratejisini çoktan yeniden ayarladı. Geçen yıl Taycan’ın sevkiyatı %49 oranında düştü, ancak makyaj operasyonunun da etkisi büyük. İkinci nesil Macan ise piyasadaki ilk yılında 18.000’in üzerinde satış gerçekleştirdi. Yine de Porsche, elektrikli olarak geliştirdiği modellerde içten yanmalı motor sunmaya devam edecek.
VW Grubu hiyerarşisinde daha üst sıralarda yer alan Bentley, ilk elektrikli aracının lansmanını bir yıl erteleyerek 2025’ten 2026’ya çekti. Crewe merkezli şirket, 2030 yılına kadar içten yanmalı motoru terk etmeyi planlıyordu, ancak yeni hedef 2035 yılı olarak belirlendi.

Fotoğraf: Bugatti
Benzer şekilde Lamborghini de ilk EV’si Lanzador’u 2028 yerine 2029’da piyasaya sürülecek. Aynı tarihlerde tanıtılacak olan ikinci nesil Urus ise tamamen elektrikli olacak. Ancak, içten yanmalı motordan henüz vazgeçilmeyecek. V12 motorlu Revuelto ve V8 motorlu Temerario 2030’ların başına kadar üretimde kalacak.
Rimac ve Porsche tarafından kurulan Bugatti Rimac’e gelince, ilk elektrikli model 2030 yılından sonra tanıtılacak. Önceki ana şirket VW Grubu, W16 motorlu Chiron’un ardından gelen modeli tam elektrikli olarak geliştirmek istiyordu, ancak Rimac sayesinde hibrit bir V16 tercih edildi.