2024, Volvo’nun 763.389 (2023’e kıyasla %8 artış) otomobil satarak üst üste rekor kırdığı ikinci yıl oldu. Olumlu tabloya rağmen, Geely bünyesindeki marka “zorlu pazar koşulları nedeniyle çalkantılı bir 2025” için hazırlanıyor. Rekabetçi kalabilmek için, yenilenen ürünler ve model gamına yapılan eklemeler de dahil olmak üzere yepyeni bir plan hazırlandı.
Geçmiş yıla dair raporların yayınlanmasının ardından düzenlenen konferansta, Volvo Başkanı ve CEO’su Jim Rowan ileride neler olacağından bahsetti. Şirketin en küçük elektrikli crossover’ının sağlam bir türevi olan EX30 Cross Country, 10 Şubat’ta piyasaya çıkacak. Daha da önemlisi, İsveçliler bu yıl ilk elektrikli sedanları ES90’ı piyasaya sürecek. Ayrıca, uzun elektrikli menzile sahip bir şarj edilebilir hibrit model Çin pazarına hazırlanırken, mevcut iki model de yenilenecek.
Fotoğraf: Volvo
EX60 bu yıl satışa sunulmayacak, ancak prototipleri 2025 yılında test edilecek. Markanın SPA3 platformundaki ilk elektrikli modeli olarak 2026’da piyasaya çıkacak ve lüks markanın “maliyette önemli bir düşüş” elde etmesini sağlayacak.
Rowan, yeni EX60’ın marka için bir “oyun değiştirici” olacağını ve SPA3 tabanlı iki ek modelin daha geliştirildiğini açıkladı. Ancak Volvo sadece elektrikli araçlara odaklanmayacak. 2030 yılına kadar tamamen elektrikli modellere geçmekten vazgeçen üretici, şarj edilebilir hibrit modellere odaklanıyor. Konferans sırasında hafif hibrit otomobillerden de bahsedildiğinin altını çizelim.
Kısa bir süre önce, içten yanmalı XC90’ın talep olduğu sürece üretileceği söylenmişti. Bu yıl 10 yaşına giren büyük SUV, 2024’te ikinci bir makyaj geçirdi ve uzun süre daha piyasada kalmayı hedefliyor. Yine de, tam elektrikli otomobil satışları %54 artışla 175.194 adede veya toplam teslimatların %23’üne ulaştı bile. PHEV’ler de hesaba katıldığında, şarj edilebilir otomobiller geçen yıl toplam sevkiyatların %46’sını oluşturdu.