Yapay zeka ve metaverse ile üretimde hatayı sıfırlayacak

expand
Kaynak:Mehmet Ali Kantarcı

Renault Group’un “Sanayi ve Kalite” Bölümü birçok alanda derinlemesine dönüşümü sağlamak için 2023’te “Re-Industry 2027” planını başlattı. Araç geliştirme sürelerini kısaltmaya katkıda bulunma,üretimde  enerji tasarrufu yapma ve imalat sürelerini iyileştirmeyi hedefleyen grup dünyanın birçok bölgesindeki tesisinde planın yarısına gelindiğinde, hedeflerinin yarısından fazlasına ulaşmış durumda. Üretim ve diğer süreçlerde metaverse’i de hayata geçiren grup 13 ülkede 25 tesiste 61.000 kişiye itihdam sağlıyor. 2020’den beri 15.000 çalışan Yapay Zeka  konusunda eğiten Renault Grubu 2027’ye kadar tüm tesislerde araç başına 1.000 Yapay Zeka  destekli kontrol (Halen  Palencia’da 800) sağlayacak.

Parça sayısı da azalıyor

Maliyetleri düşürmek için araçlardaki parça sayısını da düşürmeyi hedefleyen grup örneğin yeni Twingo’nun parça sayısı Mégane’den %25 daha düşük tutmuş durumda. Renault 5 için 3 yıl ve Mégane electric için 4 yıl gelişytirme süresi harcayan grup yeni sistem ile Twingo’nun geliştirme süresini 2 yıla kısalttı. Renault 5, Douai’de halihazırda 10 saatte üretilirken 2021’den 2024’e enerji performansında %26 iyileştirme yapılmış. Tüm tesislerde  faaliyete geçen endüstriyel metaverse sayesinde, en temel olanlar da dahil olmak üzere tüm operasyonları gerçek zamanlı olarak dünya çapında denetlenebiliyor.

Nissan’ın yeni Micra’sı Renault’dan

Renault Group Baş Sanayi ve Kalite Sorumlusu Thierry halen fabrikalarının  kapasitelerinin %90’larda çalıştığıın belirterek, “Kapasite kullanımını optimize etmek için hatlarımızdaki ortak şirketlerin üretim gereksinimlerini karşılıyoruz .Brezilya’daki Curitiba’da Geely, Douai’de Nissan Micra, Avrupa’da Nissan için küçük bir elektrikli araç projesi, Güney Kore’deki Busan’da Polestar gibi. Daha fazla değer yaratmak için kendi üretim operasyonumuza meydan okuyoruz, örneğin Twingo koltuklarını ve tamponlarını dışarıdan satın almak yerine Novo Mesto tesisimizde kendimiz monte ediyoruz.Teknolojiyle ilgili olarak, hatlarımızda son teknoloji otomasyonu genişletmeye, tüm tesislerimizde dijital yetenekleri ölçeklenebilir bir şekilde dağıtmaya ve standartları uygulayarak ve teknoloji becerilerimizi keskinleştirerek mükemmelliği sürekli olarak geliştirmeye odaklanıyoruz”dedi.

Oyak Renault’ya da gelecek

 İspanya Palencia fabrikasındaki toplantıda gördüğümüz üretim hatlarındaki kusurları tespit etmek için kullanılan büyük yapay zeka dağıtımı, üretim akışlarında kalite kazalarını önlüyor Bugün  Palencia’da araç başına 800 yapay zeka destekli kontrol, 2027’ye kadar tüm tesislerde araç başına 1.000 yapay zeka destekli kontrol hedefleniyor. Tünel sistemiyle oluşturulan video destekli yapay zeka tünel sistemleri de araçların boya, trim, kaporta ıçıklıkları gibi imalatlardaki hataları tespit ediyor. Palencia tesisi, kurulumun herhangi bir noktasında 30 dakikadan kısa sürede parçalar üzerinde geometrik ölçümler yapmak için taşınabilir bir 3D tarayıcı geliştiriyor. 3D tarayıcı, parçanın geometrisini inceliyor ve parça kalitesini ve uyumluluğunu sağlamak için yüksek bir hassasiyetle herhangi birtutarsızlığı belirlemek için mevcut desenlerle karşılaştırıyor. Araç başına 130 adede kadar fotoğraf çeken 30 kamera ile donatılan sistemler  Görsel kusurları doğru bir şekilde tespit etmek için derin öğrenme algoritmalarını kullanıyor. Yapay zeka destekli videolu tünel sistemlerinin Oyak Renault tesislerinde de kullanılması  hedefleniyor.

.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir