ZF, yolcuların ayaklarını korumak için geliştirdiği hava yastığını tanıttı

6 hava yastığı Avrupa için standart hâle geldi ve 8 hava yastıklı düzenlere de yabancı değiliz. ZF’in geliştirdiği yeni hava yastıkları ise yolcuların alt bacaklarını koruyacak. Yaygın olarak kullanılan diz hava yastıkları ile bir arada çalışan bu teknoloji, ön emniyet sistemini tamamlıyor ve enerjinin bir kısmını araca aktararak yolcu korumasını iyileştiriyor. Fakat, bu başarıyı yakalamak için kaza anında ideal pozisyonda oturmanız gerekiyor.

Eğer teknolojinin gelişmesiyle birlikte daha konforlu oturuş pozisyonları yaygınlaşırsa, ayakların temas yüzeyleri çok uzakta kalabilir. Bir kaza durumunda, bacakların sağa sola savrulması yüzünden yaşanabilecek yaralanmalar çoğu zaman hayatî risk taşımaz ama yolcuların uzun süreli tedavi görmesine sebep olabilir.





Fotoğraf: Euro NCAP

Çarpışma testlerini inceleyen ZF, yolcu koltuğu daha rahat bir konuma getirildiğinde topuk darbesi için ek bir noktanın oluşturması gerektiğini keşfetti. ZF Lifetec tarafından geliştirilen topuk hava yastığı, koltukların geriye itildiği rahat bir oturma pozisyonunda bile ayak topuklarının uygun bir noktada kalmasını hedefliyor. Bacakların, dizlerin ve ayakların konumu da dahil olmak üzere bir dizi faktörü olabildiğince kontrol altında tutmak, hava yastıklarının doğru çalışmasını sağlar ve yaralanma riskine en aza çeker.

Bu tasarım, aynı zamanda topuğun güvenli desteği sayesinde diz hava yastığının da optimum seviyede çalışmasını sağlıyor. Bu da çarpışma enerjisinin büyük bir kısmının insan vücudundaki en güçlü kemik olan uyluk üzerinden otomobilin gövdesine iletilmesini sağlar.

Aktif Topuk Hava Yastığı, herhangi bir ek yer kaplamadan doğrudan ayak boşluğuna entegre edilebilir. Bir çarpışma durumunda, hava yastığı aracın zemin halısının altında şişerek gerekli topuk stabilitesini sağlamış olacak. Bu teknoloji, ZF’in açıklamasına göre 2028 yılında kullanıma açık olacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir